شنیده اید که می گویند:
پشت
هر مرد بزرگ، زنی بزرگ
ناپلئون بناپارت
راستی، زنی با تحمل فقر وبدبختی
وازدست دادن پسرش را چه می نامند
­؟؟؟

Friday, February 24, 2012

«کارمندان زن باید لباس فرم بپوشند»


مدیرکل امو بانوان استانداری تهران تصریح کرد که برای رعایت نکات بهداشتی نیز لباس‌های به صورت بهاره و پاییزه است و در کنار این دو نوع فرم، چادر نیز برای متقاضیان طراحی و تهیه شده است.
به گزارش خبرگزاری ایسنا، آذر نظری دیروز سوم اسفند همچنین گفت که فرم‌های جدید رونمایی شده از لباس بانوان، تا پایان فروردین ۹۱ در اختیارکارکنان دولت قرار می‌گیرد. طرح پوشش زنان در محیط کار طی سال‌های گذشته بار‌ها مطرح شده و بر‌اساس قانون «ساماندهی مد و لباس» که در سال ۸۵ در مجلس به تصویب رسید‌، سازمان‌های مختلف مکلف به تولید و عرضه پوشاک ایرانی شدند.
به گفته خانم نظری نیز، این طرح در راستای «ایجاد نظم» اداری در دستگاه‌ها انجام شده و یکسان‌سازی لباس می‌تواند «شروع مناسب و خوبی برای انضباط در فرم‌های اداری استان باشد.» او همچنین افزود که در نظرسنجی اولیه ۸۵ درصد بانوان رنگ سورمه‌ای و ۵۸ درصد نیز موافقت خود را با رنگ نوک‌مدادی برای لباس‌های فرم خود اعلام کردند.
مدیرکل امو بانوان استانداری تهران تصریح کرد که برای رعایت نکات بهداشتی نیز لباس‌های به صورت  بهاره و پاییزه است و در کنار این دو نوع فرم، چادر نیز برای متقاضیان طراحی و تهیه شده است. این مقام مسئول افزوده است که پس از به اتمام رسیدن ساماندهی لباس بانوان در اداره‌های دولتی طی سال آینده، یکسان‌سازی فرم لباس کارمندان مرد نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.
پیش‌تر در اوایل بهمن ماه، زهرا عباسی، مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده وزارت کشور، با اعلام اجرایی شدن فاز نخست مد و لباس مشاغل زنان در تهران گفته بود که هزار مدل لباس برای ۴۰ نوع شغل طراحی شده است. رئیس کارگروه حجاب و عفاف وزارت کشور نیز از ایجاد مزون لباس «ایرنی و اسلامی» در هفت دانشگاه ایران خبر داده و گفته بود باید با ایجاد محیط‌هایی در دانشگاه «پوشاک مناسب» را به دانشجویان عرضه کنیم.
به گفته طهورا نوروزی، از این پس باید از فعالیت‌های صرف سلبی پرهیز کرد و مزون‌های لباس در دانشگاه‌ها فقط قرار است در دانشگاه‌ها مدل‌های «زیبا و پوشیده» به دانشجویان ارائه ‌شود. این در حالی است که بر اساس آنچه وضعیت «ناهنجار حجاب» در دانشگاه‌ها خوانده می‌شود، سال گذشته احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان از مقام‌های دانشگاه‌ها خواست که برای وادار کردن دانشجویان به حجاب از اهرم نمره استفاده کنند.
در دوسال اخیر، جمهوری اسلامی گام‌های متعددی برای سخت‌گیری در حجاب از طریق طراحی لباس‌های متحدالشکل و برگزاری نمایشگاه‌هایی با عنوان مد و لباس اسلامی برداشته است.
Source: http://www.mardomak.org/story/691