شنیده اید که می گویند:
پشت
هر مرد بزرگ، زنی بزرگ
ناپلئون بناپارت
راستی، زنی با تحمل فقر وبدبختی
وازدست دادن پسرش را چه می نامند
­؟؟؟

Thursday, February 7, 2013

سرطان پستان، شایع‌ترین سرطان در زنان سیستان و بلوچستان است



سید مهدی هاشمی سرطان معده و مری را شایع‌ترین نوع سرطان در بین مردان استان سیستان و بلوچستان و سرطان پستان را به عنوان شایع‌ترین نوع سرطان در بین زنان استان ذکر کرد 

یک فوق تخصص هماتولوژی، مدیکال انکولوژی گفت: سرطان پستان، شایع‌ترین نوع سرطان در زنان استان سیستان و بلوچستان است.
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان، سید مهدی هاشمی اظهار داشت: عدم مراجعه دوره‌ای به پزشک، چاقی و عدم توجه به علائم بیماری از شایع‌ترین دلایل بروز سرطان پستان در بین زنان استان سیستان و بلوچستان است.
وی افزود: سرطان در بار جهانی بیماری، در دهه‌های آینده عامل مهم و فزاینده خواهد بود و انتظار می‌رود که تعداد موارد مبتلا به سرطان در دنیا در سال 2020 به 15 میلیون نفر افزایش یابد.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان سرطان را رشد افسار گسیخته و خارج از کنترل سلول‌های طبیعی بدن ذکر کرد و بیان داشت: وضعیت اقتصادی اقلیمی، نوع و سبک زندگی، در بروز و شیوع انواع سرطان تأثیر مستقیم دارد.
هاشمی اضافه کرد: بیماری سرطان به لحاظ دارا بودن استرس روانی برای بیمار و بستگان، بار مالی برای خانواده‌ها و سیستم سلامت و هزینه‌های سنگین از اهمیت خاصی در جامعه برخوردار است.
وی سرطان معده و مری را شایع‌ترین نوع سرطان در بین مردان استان سیستان و بلوچستان و سرطان پستان را به عنوان شایع‌ترین نوع سرطان در بین زنان استان ذکر کرد.
این فوق تخصص هماتولوژی مدیکال انکولوژی مصرف دخانیات، ناس و پان را از مهم‌ترین ریز فاکتورهای سرطان مری و معده در استان برشمرد و استفاده از رژیم غذایی مناسب، لبنیات کم چرب، عدم مصرف دخانیات و فعالیت‌های فیزیکی و همچنین عدم استفاده از فست فودها را برای سلامتی ضروری عنوان کرد.
کارشناس ثبت سرطان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز گفت: تاکنون تعداد 4 هزار و 487 رکورد مورد سرطان در استان به ثبت رسیده است.
طیبه حاجی میرزا اظهار داشت: بیماری سرطان در ایران به عنوان سومین عامل مرگ و میر محسوب می‌شود و سالانه حدود 30 هزار نفر در ایران در اثر این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.
 8 تا 15 بهمن ماه هر سال به عنوان هفته ملی مبارزه با سرطان نامگذاری شده است

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.