شنیده اید که می گویند:
پشت
هر مرد بزرگ، زنی بزرگ
ناپلئون بناپارت
راستی، زنی با تحمل فقر وبدبختی
وازدست دادن پسرش را چه می نامند
­؟؟؟

Thursday, March 8, 2012

8 مارس روز جهانی زن بر زنان بلوچ و تمامی زنان جهان مبارک باد


حزب مردم بلوچستان ضمن گرامیداشت 8 مارس روز جهانی زن؛ این روز فرخنده را به زنان بلوچستان و تمامی زنان جهان تبریک گفته و حمایت و پشتیبانی خود را از حقوق انسانی آنان اعلام می دارد.



8 مارس روز جهانی زن بر زنان بلوچ و تمامی زنان جهان مبارک باد

هشت مارس روز جهانی زن حاصل تلاش و پشتکار میلیونها زن و مرد سخت کوش و مقاوم در دهه های طولانی در سر تاسر دنیاست. هر چند تلاش و سخت کوشی این زنان و مردان پاکباخته علیه تبعیض و در بدست آوردن حقوق برابر برای نیمی از جمعیت جهان که همانا زنان می باشند دست آوردهای مهمی داشته است. اما تا کنون نتوانسته به کلیه ی اهداف و خواسته های زنان در سرتاسر جهان جامه عمل به پوشاند.

جهان در حالی به پیشواز 8 مارس دیگری می رود که میلیونها زن در جهان از حقوق اولیه ی انسانی خود توسط جوامع متعصب سنتی و رژیم های واپسگرا و استبدادی دینی  محروم نگهداشته شده و هر روز مورد تحقیر؛ تبعیض؛ اجحاف و ظلم و زور واقع می شوند.

 رژیم زن ستیز جمهوری اسلامی ایران نمونه ی بارز این تفکر واپسگرایانه در جهان امروزیست که گویا از بدو تأسیس خود ادامه حیات خود را در ستیز و پایمال کردن حقوق زنان یافته است. رژیم زن ستیز جمهوری اسلامی ایران با ارجاع و تصویب قوانین زن ستیزانه در مجلس ارتجاع قصد در نهادینه کردن تبعیض؛ تحقیر و ظلم و زور نیمی از جمیعیت ایران را داشته است.

در طول سه دهه حیات ننگین رژیم زن ستیز ایران زنان در ایران و همچنین در تبع آن در بلوچستان در بدترین شرایط تاریخی یک جامعه به سر برده اند. حجاب اجباری بر سرشان گذاشته شده؛ کتک خورده؛ مورد تجاوز قرار گرفته؛ سنگسار و اعدام شده اند. ولی از طرف دیگر تلاش و از جان گذشتگی زنان و دختران پاکباخته در ایران؛ قوانین زن ستیزانه رژیم آخوندی را هر روز در هر جای جای شهر و دیار خود به چالش کشیده و می کشند و هرگز تسلیم آن نشده اند.

زنانی که با سقوط رژیم شاهنشاهی امیدوار به استقرار دمکراسی؛ رفع تبعیض و نابرابری جنسیتی و احترام به شان و منزلت انسانی شده بودند با سد شدید قوانین زن ستیز رژیم استبدادی آخوندها مواجه شدند. اما هر گز تسلیم نه شدند و با توانمندی و خلاقیتهای خود در برابر یک یک قوانین زن ستیزانه ی رژیم  آخوندی ایستاده و به آنان اجازه ی پایمال کردن حقوق خود را نمی دهند.

در جوامعی مانند بلوچستان که میزان آگاهی و حقوق طلبی زنان به سبب عوامل عدیده ای مانند سنتهای دست و پا گیر؛ نگاههای تنگ نظرانه؛ تعصبات بیجا و بینش های خرافاتی امکان رشد و ترقی مناسب را پیدا نکرده است و زنان در بلوچستان بیشتر مورد زور و ستم واقع می شوند. اما با وجود همه ی این اجحافات زنان بلوچ بخوبی نشان داده اند که شایستگی برابری با مردان را دارند و در بعضی از موارد از مردان هم خیلی جلوترند.

مادر میر قمبر ،مادر دؤدا و بالانچ، بانلی مادر ملک میران و گل بی بی خواهر دادشاه از شیرزنان بلوچی بوده اند که صلاحیت و  شایستگی خود را در میدان مبارزه پا بپای مردان بلوچ نشان داده و به اثبات رسانده اند. در زمان حاضر نیز بسیاری از زنان و دختران بلوچ، به لحاظ آگاهی و تحصیلات به مدارج عالی دست یافته و در بسیاری از فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی پا به پای مردان و پسران بلوچ شرکت فعال دارند. این جای بسی خوشحالی است که جامعه زنان بلوچستان هویت خود را باز یافته و دیگر به هیچوجه حاضر به تسلیم شدن در مقابل قوانین و سنن زن ستیزانه جامعه و رژیم آخوندی نیست.

حزب مردم بلوچستان ضمن گرامیداشت 8 مارس روز جهانی زن؛ این روز فرخنده را به زنان بلوچستان و تمامی زنان جهان تبریک گفته و حمایت و پشتیبانی خود را از حقوق انسانی آنان اعلام می دارد.



حزب مردم بلوچستان
8 مارس 2012
Source: BPP

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.