شنیده اید که می گویند:
پشت
هر مرد بزرگ، زنی بزرگ
ناپلئون بناپارت
راستی، زنی با تحمل فقر وبدبختی
وازدست دادن پسرش را چه می نامند
­؟؟؟

Thursday, March 8, 2012

گرامیداشتِ روزِ زن، ارج گذاری به دموکراسی، حقوق بشر وعقلانیتِ علمی است


تمدن درسرزمین ایران، با تمدن ایلامی در4860 پیش، درشهر شوش آغازشد که تمدنی متکی به زن و مادرتباربود، پادشاهان بدلیل تبارِمادری خود و با تأیید مجلس شوش ومجلس ایلام، به سلطنت می رسیدند، وبنابراین سلطنت ارثی، درمعنای جانشینی پسر بجای پدر وجود نداشت. لباسهای بسیارزیبا وفاخرِ زنان ایلامی،
  

گرامیداشتِ روزِ زن، ارج گذاری به دموکراسی، حقوق بشر وعقلانیتِ علمی است
مادر، خواهر و دختر، درواقع خود، سه چهرۀ دیگر از زن و همسرند. حرمت به زن دراحترام به همۀ آنها وحرمت به بشریت در کلیّت آن است. احترام و حرمت به مادر و گاه خواهر و زورگوئی وتحقیر زن ودختر، درمذهب دکانداران همۀ ادیان مرد سالار و پدرتبار وجود داشته، وبرای کل بشریت، همواره فاجعه آفرین بوده است، بقول ” ابن رُشد ” آخرین فیلسوف جهل ستیزِ قرن ششم هجری: ” سقوط تمدن اسلامی ناشی از سقوط مقام زن در عالم اسلام است ” که تاکنون همچنان ادامه دارد.
تمدن درسرزمین ایران، با تمدن ایلامی در4860 پیش، درشهر شوش آغازشد که تمدنی متکی به زن و مادرتباربود، پادشاهان بدلیل تبارِمادری خود و با تأیید مجلس شوش ومجلس ایلام، به سلطنت می رسیدند، وبنابراین سلطنت ارثی، درمعنای جانشینی پسر بجای پدر وجود نداشت. لباسهای بسیارزیبا وفاخرِ زنان ایلامی، همانند وصیت نامه هایشان، بیانگرآزادی زن و برابری حقوقی بانوان با مردان بود. اما دوهزارو پانصد سال است که با استقرارِ پدرتباریِ توأم با مرد سالاری، زن به اندرون رفته، و بعد ازانقراض ساسانیان، گُلِ سُنت مرد- سالاری دیرینۀ جامعۀ ما، به سبزۀ اسلامِ آخوندهای مرتجع و جاعل هم آراسته شده است. از زمان سلطۀ تشیع سیاسی صفویه ( 1501 میلادی=880 ه.ش. ) درمعنای واقعی کلمه ” زن “، تبدیل به “جنس دوم” شد، و با استقرارِ بدعت مذهبی ولایت فقیه خمینی - خامنه ای، بدین غایت رسید.
چون تمدن مدرن، براساس جدائی دین از نهادِ حکومت و دولت، و آزادی های قانونی و برابری انسانیِ مبتنی برحقوق بشر بنا شده است، نابرابری زن با مرد را با هیچ توجیهی برنمی تابد، کنگرۀ ملیتهای ایران فدرال همچون یک تشکُل دموکرات ( آزادی خواه و برابری طلب ) معتقد است که بدون تأمین آزادی و برابری زن با مرد، وآزادی و برابری فرهنگها و زبانها، ادیان واعتقادات سیاسی، و جدائی کامل دین از نهاد دولت و حکومت، تحقق دموکراسی واقعی درایران نا ممکن است. مبارزه برای آزادی زبان، جدائی ناپذیربا، مبارزه برای آزادی زنان است  و آزادی و برابری زن، آغاز پایان ستم برکودکان خواهد بود.
ملاک قضاوت دربارۀ هر تمدن و حکومتی، به طرزِ نگرش آن، به زن یعنی به حیات، و به کودک یعنی اراده به ساختن آینده مربوط  است.
کنگرۀ ملیتهای ایران فدرال
7
march 2012
Source: http://iranfederal.org/fa/?p=2124

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.